zondag 26 augustus 2018

La Passacaglia en huisjes en wat we verder nog deden.

Misschien juist wel door de warmte, is mijn huisjes quilt af. Omdat het te warm was om buiten te zijn,  binnen maar kijken wat we gaan doen.

Maybe it is because of the heat that my house quilt is finisd. 


Het is voor de eerste keer dat ik een quilt machinaal doorpit, het viel me mee, heb de rand gemeanderd en de sashing en blokjes  met een siersteekje genaaid.

It is the first time I've quilted a quilt on the machine 

Sommige huisjes kregen bezoek van een vlindertje

Some gif I a butterfly

Andere een bloemetje

Or a flower

en sommige een deurknop. (lol
Or a doorknob


Mijn 1e ste roset van de La Passacaglia is ook af en die is als kussen geindigd. Zal vast en zeker de quilt nog wel eens gaan maken, maar ik vond de kleurtjes niet zo mooi. Wil er nu nog geen stof voor kopen en in mijn voorraad zit toch niet zoveel wat ik daar voor kan gebruiken. 


My first roset from the La Passacaglia has become a pillow . I did not like the color and in my stock is not so much I can use for the quilt 

Onze zoon zit voor 3 maanden in Canada bij zijn vriendin, haar dochter gaat trouwen en daar heb ik deze placemats voor gemaakt, ik dacht Hollandser kan niet. 


Our son is for 3 month in Canada with his girlfriend, her daughter is getting married and I made this Dutch placemat for her. 


Deze week maar eens begonnen met het snoeiwerk .

This week started with the pruning work. 


Het verschil is te zien nu de rest nog (lol) 

You can see the difference. 



3 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat een gezellige huisjesquilt!
En een echt Hollands en superleuk cadeau die placemat!

Tilly zei

Wat is je huisjesquilt leuk geworden. Vind je kussen helemaal geslaagd,ondanks de lichtere kleuren is het patroon goed te zien. Veel succes met de tuin.
Groetjes Tilly

Marijke zei


Mooi hand- en machinewerk en echt noeste arbeid in de tuin nou daar heb je vast een heel tevreden gevoel over!
fijn weekend,
groetjes van Marijke